piątek, 25 marca 2011

Obsługa Techniczna Samochodu

Na czym polega obsługa techniczna pojazdu?  
Na co zwracać uwagę podczas obsługi.  
Co mogą oznaczać różne dźwięki wydawane przez silnik jak je rozpoznawać.












Przez pojęcie obsługa techniczna rozumie się planowo wykonywane czynności, których celem jest zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części pojazdu oraz utrzymanie pojazdu w gotowości technicznej do eksploatacji. Naprawa i wymiana części nie wchodzą w zakres obsługi technicznej. Celem obsługi technicznej jest umożliwienie osiągnięcia jak najlepszych wyników pracy samochodów przez uzyskanie:
- najwyższej gotowości technicznej
- najdłuższych przebiegów międzynaprawczych
- najniższych kosztów utrzymania pojazdu
- najdłuższego opłacalnego okresu użytkowania pojazdu
Przez pojęcie przegląd techniczny rozumie się czynności związane z ustaleniem stanu technicznego pojazdu (jego poszczególnych zespołów, podzespołów i mechanizmów). Przegląd techniczny wchodzi w skład obsługi technicznej lub też może być przeprowadzony poza obsługą techniczną, w celu sporządzania wniosku na naprawę zespołu,podzespołu lub pojazdu.
Obsługę techniczną samochodów należy wykonywać ściśle w zakresie i w terminie podanym w fabrycznej instrukcji obsługi, która jest dodawana do każdego samochodu przez wytwórnię. W razie braku fabrycznej instrukcji obsługi należy przyjąć ogólne wytyczne.
Rozróżnia się następujące rodzaje obsługi technicznej:
- obsługa zerowa przed sprzedażą somochodu
- obsługa codzienna
- obsługa okresowa
- obsługa w okresie docierania
Obsługa zerowa niedotyczy przeciętnego użytkownika pojazdu polega bowiem na usunięciu usterek, które ewentualnie mogły być nie zauważone przez kontrolę techniczną wytwórni, oraz tych usterek, które mogły powstać w czasie transportu pojazdu. Celem tej obsługi jest dostarczenie nabywcy w pełni sprawnego pojazdu.

       



5 komentarzy:

  1. Oczywiście obsługa techniczna pojazdu jest niezwykle ważna i muszę przyznać, że jak najbardziej jest to coś ważnego. Ja także czytałem na stronie https://www.gazeta-mosina.pl/2017/holowanie-auta-samodzielnie-czy-z-pomoca/ jak holować samochód kiedy będzie taka potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie dość ważną kwestią jest to, aby przede wszystkim moje auto było cały czas sprawne. Jeśli coś się z nim dzieje to wtedy od razu oddaję je do warsztatu https://autokorbas.pl/ gdzie wiem, że z każdą usterką są oni w stanie sobie poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak się składa, że ja zawsze staram się utrzymać mój samochód w jak najlepszym stanie technicznym. Kiedy jednak nie chce się uruchomić to bez problemów pomoc drogowa https://pomocdrogowa.kolobrzeg.pl/ będzie w stanie zawieźć mnie do warsztatu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno same samochody są świetną sprawą i ja jeszcze chcę dodać, że również dobrze jest wiedzieć jak można sprawnie dany samochód sprzedać. Myślę, że bardzo fajnym rozwiązaniem jest skorzystanie ze skupu https://vikingskupaut.pl/ i ja taką opcję wam polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak najbardziej są to bardzo ważne kwestie i ja jeszcze chcę powiedzieć, że również bardzo istotną sprawą jest to aby nasze auto zawsze było sprawne. Jak coś to na pewno dobrze jest odwiedzać serwis https://autoserwis-bialystok.pl/ gdzie na pewno sobie poradzą z każdą awarią.

    OdpowiedzUsuń