piątek, 25 marca 2011

Oleje przekładniowe

Samochodowe oleje przekładniowe                                            

oleje04.03.2011, czytano 61 razy, pobrano kod HTML 1 razy, komentarzy 0.


Elementy  odpowiedzialne w naszych samochodach za przeniesienie mocy pojazdów  wykonują ciężką i skomplikowaną pracę, która wymaga odpowiednich  warunków.
















Te gwarantują właściwie  dobrane oleje przekładniowe. Oleje przekładniowe powstają na mineralnej lub/i syntetycznej bazie olejowej i zawierają dodatki, które mają za zadanie działać przeciwzatarciowo, antykorozyjnie oraz muszą wpływać na neutralność oleju względem materiałów z których wykonane są elementy przekładni.
Wybór lepkości oleju przekładniowego opiera się na temperaturach otoczenia w jakich będzie on użytkowany i wyrażony jest za pomocą specyfikacji SAE (np. 80w90). Przeważnie w samochodach stosuje się oleje wielosezonowe, o następujących oznaczeniach SAE:
- 75w90 – oleje wielosezonowe o lepkości kinematycznej w temperaturze 100o C i temperaturze krzepnięcia ok. -45o C
- 80w90 – oleje wielosezonowe o lepkości kinematycznej w temperaturze 100o C i temperaturze krzepnięcia ok. -25o

http://olejeismary.blogspot.com



Olej przekładniowy spełnia kilka podstawowych funkcji:
- smaruje
- chłodzi
- utrzymuje w czystosci
- chroni przed starzeniem materiałów i zanieczyszczeniami (w tym korozja)
- tłumi drgania i hałas

6 komentarzy:

  1. Akurat ja się na tych sprawach nie znam, ale muszę przyznać, że jak najbardziej na pewno warto jest wiedzieć co robić jak auto nam stanie na drodze. Ja najczęściej po prostu dzwonię po pomoc drogową https://pomocdrogowa.tychy.pl/ i jestem przekonana, że jest to najlepszy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również miałam niedawno wyciek takiego oleju i jak się okazało to niestety ale moje auto nie mogło dalej jechać. W każdym razie wtedy zadzwoniłam po pomoc drogową https://wawa-hol.pl/ i to było zdecydowanie najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście taka wiedza na pewno każdemu z nas może się przydać, ale myślę, że również fajnie jest zwrócić uwagę na to co zrobić z pojazdem nienadającym się do jazdy. Na pewno dobrze jest odwiedzić https://zlomujemy24h.pl/ i oddać go na złom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat ja się na tych kwestiach nie znam i jak moje auto mi się zepsuje to wtedy po prostu wzywam pomoc drogową. Chcę jeszcze powiedzieć, ze w każdym razie bardzo ważną sprawą jest to aby wiedzieć również, że pomoc drogowa https://pomocdrogowagdynia.pl/ zawsze zjawia się błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zastanawiałeś się kiedyś, co zrobić, gdy twój samochód niespodziewanie się zepsuje? Odpowiedź znajdziesz na https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/. To strona, która oferuje kompleksowe usługi pomocy drogowej. Bez względu na to, czy potrzebujesz holowania, naprawy na miejscu, czy pomocy w zmianie koła, zawsze możesz na nich polegać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy nadeszła pora na wymianę opon w moim samochodzie, chciałem znaleźć serwis, który zaoferuje mi nie tylko konkurencyjne ceny, ale również profesjonalne doradztwo i szybką obsługę. Moje poszukiwania zakończyły się sukcesem, gdy odkryłem https://euro-wulkan.pl/. Zespół tego serwisu wykazał się ogromną wiedzą na temat opon i pomógł mi wybrać najlepsze rozwiązanie dla mojego samochodu. Cały proces przebiegł sprawnie i bez żadnych problemów, a ja byłem pod wrażeniem ich profesjonalizmu i zaangażowania. Bez wątpienia polecam ten serwis każdemu, kto poszukuje wysokiej jakości usług wulkanizacyjnych.

    OdpowiedzUsuń